mandag den 23. marts 2015

Forår i Rom

Nu er det godt en uge siden jeg kom hjem fra en uges ferie i Rom.
På grund af en gevaldigt rejse trang samt at jeg ikke rigtig har oplevet Rom, var det mit rejsemål denne gang.
Min mor har et italiensk vennepar der bor der og det var selvfølgelig også en af grundende til destinationen.

Jeg boede på et lille Bed & Breakfast i den nordlige del af byen, med gode transport muligheder til diverse seværdigheder.
Og seværdigheder er der nok af i den italienske hovedstad, der har en kirke (basilica) på et hvert gadehjørne.
Jeg har med garanti ikke set alt hvad der er værd at se i Rom men på listen, over seværdigheder jeg kan sætte flueben ved, er: Vatikanmuseerne, Peterskirken, Forum, Colosseum, Pantheon kirken, præsidentens bolig (udefra), Villa Borghese og et besøg i Eataly. Mine dage gik med at udforske kulturskattene i dagtimerne og når mørket faldt på, blev jeg hentet af Marizia og/eller Sergio der kørte mig til en lækker restaurant, hvor vi spiste sammen. Hvor heldig har man lov at være....? undgå div. turistfælder samt at være sammen med en skøn lille lokal familie. Jeg nød det i fulde drag!

Piazza Venezia
Pantheon kirken 
På kvindernes kampdag var der tradition for at købe en helt speciel buket med små gule blomster
Præsidentens bolig
Cortile della Pigna
Peterspladsen
Vatikanmuseerne 
Colosseum
Streetart nær Colosseum

1 kommentar:

  1. Easy "water hack" burns 2 lbs OVERNIGHT

    Well over 160000 women and men are using a easy and SECRET "water hack" to burn 1-2lbs each and every night in their sleep.

    It's effective and it works on anybody.

    This is how to do it yourself:

    1) Go get a drinking glass and fill it with water half full

    2) And now use this proven hack

    and you'll become 1-2lbs lighter the next day!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...