onsdag den 6. juni 2012

De bedste boller!



De bedste boller jeg længe har smagt, er dem der liiiige er kommet ud af min (heidis) ovn. Jeg bager altid boller på slum, så har desværre ikke opskriften, men her nogle bolle tips (hø hø):

  1. Det er lettere at opløse gæren med salt og honning, end i lunkent vand/mælk og på den måde bliver gæren også mættet.
  2. Brug ikke ret meget gær, jeg bruger altid max en halv pakke.
  3. I denne dej har jeg brugt en kop nedkølet havregrød og yoghurt natural (gør dem luftige) og sesam til at give bollerne lidt bid.
  4. Andre "fyld" ingredienser der er gode: gulerødder, squash eller kartoffelmos.
  5. Det er også altid godt at blande forskellige mel/gryn typer i dejen.
  6. Lad gerne dejen stå minimum et døgn på køl.

1 kommentar:

  1. De ser også meget lækre ud! Jeg har aldrig prøvet at putte havregrød i boller, men det skal jeg vist lige ha afprøvet.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...