onsdag den 7. september 2011

Skal du have soya i rullen?





Så er der serveret :)
Selvom det jo ikke ligefrem er forår, kan man sagtens lave de lækreste forårsruller selv. Jeg lærte det af en vietnameser for ca. 5 år siden, hvis datter min søster gik i klasse med. Så for mig er de det eneste rigtige og jeg kunne aldrig finde på at ty til Daloon! Here it comes, håber i vil nyde dem lige så meget som jeg gør.
Man kan variere meget med ingredienserne men igår var der:

1 porre
4-5 gulerødder
½ spidskål eller hvidkål
½ pakke bønnespire
3 fed hvidløg
1/3 pakke op blødte glasnudler
½ kg hakket kylling
ca. 10 rå tigerreger
Krydres med ½ dl sukker, ½ dl salt, lidt fiskesovs og peber

1 æggehvide til foldning
Rispapir og neutral olie til friture stegningen

Det letteste og hurtigste er at bruge en foodprocessor (et rivejern kan også anvendes) til alle grøntsager (minus bønnespire), tigerrejerne samt de op blødte glasnudler hakkes og hele molevitten blandes til en fars.

Farsen og ris papiret skal nu forenes (der påføres lidt æggehvide på snippen, for at fastne den) og når det er gjort, skal forårsrullerne i frituren eller en gryde med olie. Olien er varm når du stikker en tandstik halvt ned i og der bobler små bobler fra den. Forårsrullerne lægges på køkkenrulle, for at mindske overskydende olie.

Tip: frys de rå forårsruller ned, men læg mellemlægspapir imellem, da de ellers godt kan klistre sammen under optøningen.

Jeg plejer at servere dem med ris og (hvis jeg har) edamame bønner. Det høre sig selvfølgelig også til med soya og sweet chili sovs :)

ENJOY                                                                                                         
 

6 kommentarer:

  1. De ser nu også ret lækre ud! Har faktisk aldrig forsøgt mig med at lave dem selv.. Det kunne være man skulle gøre det :-) Tak for inspiration :-)

    SvarSlet
  2. Orv, de ser gode ud! Skal man bruge meget olie til at stege dem i, hvis man ikke har en frituregryde?

    SvarSlet
  3. Det ser super lækkert ud, vi laver også nogle lignende, jeg laver bare mine i ovnen, der bliver de også meget gode synes jeg :o)

    SvarSlet
  4. Ja Anne neutral olie, bare den billige rapsolie fra netto fx :)

    SvarSlet
  5. Mmmmm ja vi lavede dem jo også den anden dag meeen synes nu godt nok din opskrift lyder ret så lækker så den må snart afprøves! Tak for idag sødte...var skønt :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...